Freitag, Januar 28, 2005

Wish you were here

So, so you think you can tell
Heaven from Hell,
Blue skies from pain.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?

Did they get you to trade
Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage?

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.

© Pink Floyd

For my friends out there - you know who you are ... I miss each of you no matter where and what you are. Thanks for your love, support and your honest words at the right time, even if they might hurt in the first moment.

Da war mir gerade nach, nachdem der Song jetzt in der Endlosschleife seit zwei Stunden vor sich hinspielt. Ein ruinierter Wach-Schlaf-Rhythmus hat schon was. Vielleicht hätte ich auf die Dolormin verzichten und stattdessen weiter meine Kopfschmerzen ertragen sollen. Das kleine Pillchen hat mich um fünf Nachmittags auf der Couch in eine Art Tiefschlaf befördert, aus dem ich erst wieder erwachte, als es schon auf Mitternacht zuging. Was mal wieder eine durchgemachte Nacht zur Folge hat ...

Guten Morgen, liebe Welt. Hast Du auch so gut geschlafen?

1 Wolfsspur(en):

Blogger Mirtana meint dazu ...

Ist auch nicht umsonst eines meiner absoluten Lieblingslieder, von denen ich nie genug bekommen kann ... Die Live Version mit dem laaangen Intro und ich schmelze dahin ...

7:11 PM  

Kommentar veröffentlichen

<< Home